Величезна гребля може захистити Європу від затоплення

Feb 22 19:00 2020 Друк цієї статті

До такого висновку прийшли вчені з Королівського Нідерландського інституту морських досліджень, які описали свою ідею в журналі Американського метеорологічного товариства. Для того, щоб гігантська гребля змогла знайти своє втілення в реальності, європейським країнам буде потрібно знайти $540 млрд, стверджує портал newsweek.com. Так чи необхідно будівництво дамби в дійсності або у нас ще є час на те, щоб продумати більш простий у виконанні план?Будівництво гігантської греблі, що відокремлює Європу від Північного моря, може стати одним з можливих рішень порятунку 25 мільйонів людей від наслідків глобального потепління

Європа йде під воду

З-за того, що в даний час неможливо зрозуміти масштаби загрози, що встала перед людством через глобальне підвищення рівня моря, амбітний проект може стати найбільш життєздатним рішенням для захисту європейського регіону у випадку, якщо нам не вдасться зупинити зміну клімату планети. Так, за попередніми оцінками вчених, уже до кінця наступного століття Венеція, Нідерланди, Данія і Великобританія можуть повністю піти під воду. Для того, щоб запобігти наступ катаклізму, вчені пропонують побудувати майже 650-кілометрову північноєвропейську захисну греблю (NEED), яка складалася б з двох частин, що відокремлюють Північне і Балтійське моря від Атлантичного океану. Перша ділянка греблі буде представляти собою 300-кілометрову дамбу між північною частиною Шотландії і західної Норвегією, а другий-160-кілометрову дамбу між західною точкою Франції і південно-заходом Англії.

Незважаючи на всю фантастичність проекту, автори дослідження впевнені, що запропоноване ними рішення може виявитися найбільш сприятливим способом захисту населення Європи як у фінансовому відношенні, так і практичному. Хоча будівництво грандіозної греблі може бути пов'язане з рядом труднощів, її реалізація в реальному житті все ж може бути технічно здійсненним завдяки наявним у людини в даний час досвіду в галузі проектування огороджуючих дамб. Так, на сьогоднішній день найбільшими огороджувальними греблями є дамба Афслуитдейк в Нідерландах і дамба Сеймангеум в Південній Кореї, чиї розміри приблизно дорівнюють 160 кілометрів. Крім усього іншого, максимальна глибина Північного моря між Францією і Англією становить майже 100 метрів, в той час як сучасні стаціонарні платформи можуть перебувати на глибинах, що перевищують 500 метрів. Будівництво подібної дамби, за попередніми розрахунками, може обійтися приблизно в 250-500 млд. євро, що, на думку фахівців, може представляти собою хороше співвідношення ціни і якості порівняно з оборонною структурою, яку в іншому випадку довелося б будувати порушених країнам.Наслідки глобального потепління для європейських країн можуть ухвалити загрозливий масштаб

Незважаючи на те, що створення гігантської греблі, що відокремлює Європу від Північного моря, є технічно і фінансово здійсненним завданням, проект може мати декілька негативних наслідків. Так, дамба б справила значний вплив на морську промисловість, так як всі самі жваві торговельні порти Європи в даний час знаходяться в межах огорожі. Однак якщо подібний нюанс можна було б вирішити за допомогою спеціальних воріт у греблі, які могли б пропускати вхідні суду, то деякі інші наслідки могли б зіграти непоправну роль у формуванні нової екосистеми Північного моря, яке з часом ризикує перетворитися в прісноводне озеро.

Таким чином, якщо проект греблі буде коли-небудь схвалений, для створення захисної дамби в Європі дослідникам необхідно враховувати вплив грандіозної споруди на навколишнє середовище і морську промисловість. Як би то не було, в даний час проект залишається хоча і цікавою, але всього лише гіпотезою, яка зможе бути реалізована в екстреному випадку, якщо людству не вдасться придумати інший план порятунку планети від глобального потепління.

  Стаття "позначена" як: