Вчені зіграли в квантовий варіант гри Го за допомогою заплутаних фотонів

Aug 07 15:00 2020 Друк цієї статті

Надалі, як вважають ці вчені, розроблені принципи можуть бути використані для створення квантових версій інших ігор та навчання систем штучного інтелекту наступних поколінь.

Нагадаємо нашим читачам, що гра Го ведеться на дошці, розміченої квадратною сіткою. Два гравці по черзі ставлять у точки перетину ліній сітки білі або чорні камінчики округлої форми. Метою цієї гри є захоплення якомога більшої площі дошки камінчиками одного кольору, для цього кожен супротивник намагається оточити каменями свого кольору області, вже зайняті камінням противника. На перший погляд ця гра досить проста, але при більш детальному розгляді можна побачити її складність, яка виникає з величезної кількості комбінацій і варіантів таких ходів.

Квантовий варіант гри Го володіє ще більшою складністю, ніж звичайний варіант. Все починається з того, що гравці "встановлюють" на віртуальну квантову дошку по парі заплутаних фотонів. Обидва цих фотона залишаються на дошці до тих пір, поки не відбувається контакт одного з фотонів з фотоном противника, встановленим на дошку в одному з наступних ходів. І після цього на дошці залишається тільки один з пари раніше встановлених фотонів.

Такі зміни дозволили подвоїти кількість можливих комбінацій і, як наслідок, подвоїти рівень складності гри. Більш того, в квантової версії гри гравці мають можливість захопити фотон противника, оточивши його своїми фотонами за умови того, що фотон супротивника вже не знаходиться в складному стані. Додаткову частку у складність захоплення фотонів противника вносить те, що кожен гравець не знає заздалегідь, знаходиться конкретний фотон противника в заплутаному стані.

Всі вищеперелічені речі дозволили підняти складність квантового варіанти гри в багато разів порівняно із звичайною грою Го, і обом суперникам тепер набагато важче зробити вибір правильного наступного ходу. Введені вченими в гру елементи випадковості можуть стати "майданчиком для тренувань" більш потужних систем штучного інтелекту, які після такого навчання будуть в змозі грати в інші ігри з елементами випадковості, такими, як покер і деякі інші карткові ігри.