Airbus випробував літак, який може злітати: пілоти скоро будуть не потрібні?

Jan 20 14:00 2020 Друк цієї статті

Одним некомфортно перебувати на висоті 10-11 тисяч метрів, коли навколо порожнеча, інші насилу довіряють своє життя багатотонному авіалайнеру. Знаходяться й ті, хто починає думати про стан пілотів. Втомлені вони? Напружені? Приділяють достатньо уваги всім дрібниць? Найчастіше саме тому капітан літака перед польотом звертається до пасажирів (і спілкується з ними під час польоту) щоб додати їм впевненості в тому, що лайнер під контролем. Але що буде, коли літакам вже не потрібні пілоти?Літаки вже навчилися злітати без участі пілота. Що далі?.

Вже зараз велику частину польоту літаком керує автопілот це так званий крейсерський режим, коли пілот тільки контролює автоматику і втручається тоді, коли це необхідно. Наприклад, при різкому погіршенні погодних умов. Однак під час зльоту і посадки участь пілота все ще необхідно.

Система автоматичної посадки літака

Навіть при активації автоматичної посадки пілот зобов'язаний контролювати літак. Так, автопілот може витримати траєкторію, швидкість, здатний вирівняти літак, встановити малий газ і навіть виконати приземлення. Однак гальмування виконується пілотами, вони ж включають реверс тяги, щоб авіалайнер зміг зупинитися. Ну і якщо говорити відверто, пілот може посадити літак набагато м'якше автоматичної системи.

На деяких злітно-посадочних смугах у наш час є рішення, яке може направляти літак при посадці це система ILS (система інструментального заходження на посадку). Вона являє собою два випромінювача один (курсової маяк) розташований за протилежним торцем ЗПС на продовженні осьової лінії і випромінює промені, що формують невидиму лінію. Другий (глиссадный маяк) розташований збоку від ЗПС, поруч із зоною приземлення літака. Але, знову ж таки, на фінальному етапі без дій живої людини не обійтися.

Безпілотний пасажирський літак

У компанії Airbus з цим не зовсім згодні інженери успішно випробували системи автономного зльоту, посадки і руління. Мова йде про повністю безпілотному управлінні літаком. Система у своїй роботі використовує навігаційне обладнання і «комп'ютерне зір», тобто вона здатна розпізнавати сторонні об'єкти на смузі. Випробувальний екіпаж складається з двох пілотів, двох інженерів з льотних випробувань та інженера-випробувача, злетів 18 грудня о 10:15 і здійснив у загальній складності 8 злетів протягом чотирьох з половиною годин.

  Стаття "позначена" як: