Є змова проти електромобілів?

May 24 23:00 2020 Друк цієї статті

ua/broke-instants-view/index.html style="display: contents">.

Електромобілі та теорії змови - це прям нерозлучні друзі. Куди не поглянь - скрізь, де критикують електромотор, можна прочитати просто тонну повідомлень, що Тесла та інші електромобілі - це супергерої автомобільного ринку, які борються з невидимої темної рукою. Навіть наші минулі статті зіткнулися з певною часткою негативу з цього приводу. Але це добре, особисто мені це навіть подобається. Якщо мені вдалося викликати у вас негатив, значить, я зачепив вас за живе. Я не злодій і усвідомлюю, що електромобілі - це інновація, але ви впевнені, що є змова проти електромобілів? Ні, не так. Ви впевнені, що проти них потрібен змова?Хто керує долею електромобілів?

Давайте розбиратися. У минулих статтях дуже дохідливо були розібрані теми альтернативних джерел і загального ККД електромобілів. Якщо ви ще не прочитали, вкрай рекомендую ознайомитися, щоб ми з вами говорили на одній мові.Зміст

  • 1 Нафтові компанії
  • 2 ЭЛЕКТРОбус
  • 3 Електромобіль
    • 3.1 Nissan LEAF
    • 3.2 Мінуси електромобілів

Нафтові компанії

Почнемо з самого головного. Як заявляє переважна більшість в мережі, електромобілі не хочуть вводити лише тому, що всім подобається нафтова «голка» і ніхто не розглядає альтернативні джерела енергії. Але не так все просто.

Якщо вся справа в тому, що хтось затискає електромобілі, то чому у Тесли немає проблем у США з дослідженнями в цій області? США - великий гравець на ринку нафти. І якщо електромобілі так заважають нафтовим магнатам, чому Теслі не дають потонути? У Маска не завжди все гладко і були періоди, коли «задушити» компанію було легко, але цього не сталося. Чому так? Незрозуміло.

Щоб завжди бути в курсі нових статей, підписуйтесь на нас в Яндекс.Дзен

Але те штати, а ми в Україні. У нас напевно є змова проти електромобілів, тому що нафта, як стверджують інтернет-експерти, наше все. Ви теж так вважаєте? Я вважаю, що це нісенітниця. По-перше, електрика не береться зі стелі, і ми нікуди не пішли від нафти. По-друге, ціна на будь-який транспорт з припискою «електро» множиться мінімум на 3. Ось кілька прикладів:

ЭЛЕКТРОбус

Новенький электробус

Купуються такі екологічно чисті автобуси за 30 млн і вище. Той же нафтової аналог коштує від 5 до 10 млн . А тролейбус можна придбати за 10-15 млн .

Електромобіль

Ціни на електромобілі ми вже розглядали. Давайте подивимося, скільки коштують нафтові побратими.

Nissan LEAF

Електричний Nissan LEAF

Вартість нового Nissan Leaf близько 3,7-4 млн . Nissan Leaf побудований на базі кроссовера Juke і Micra 2011 модельного року.Juke і Micra

Новий Juke коштує близько 1,5 млн . Сама нова Micra на ринку, яку я знайшов, коштує 700 тисяч. Округлимо до 1 млн. Разом, 2,5 мільйона за 2 машини на нафтопродуктах 1,5 млн проти 1 машини на електромоторі.

Можна сперечатися скільки завгодно, але різниця відчутна. Так як зменшення шкоди екології поки умовне, варто переплачувати шалені гроші, щоб заряджати телефон від розетки? На мій погляд, якщо у вас лежать зайві 1,5 млн, то краще відкрити на них бізнес, а не гнатися за невиразною вигодою.

Тому тема з нафтовим змовою якась дурна. А навіщо? Якщо будуть клепати електромобілі, то щоб їх заряджати, потрібні нафтопродукти. Якщо всі захочуть масово відмовитися від нафти, так от взяли і відмовилися, теж круто, то будуть збирати податки на повсюдні електрозаправки і електростанції. Та навіть банальні продажу. Зараз машина коштує одну ціну, а коштуватиме 3 ціни. Навіщо вбивати те, що може принести сотні мільярдів доларів доходу?

Мінуси електромобілів

Продовжуючи розмову про змови, торкнуся теми, з-за якої, на даний момент, я особисто проти масовості електромобілів. Коли мова стосується ініціативи держави, то тут багато підводних каменів: кому вигідно, кому невигідно. А що, якщо в руках однієї людини зосереджений такий запас грошових коштів, що він може організувати розроблення незалежно від чиєїсь примхи?Нездійснена мрія Дайсона

Власне, так вчинив Джеймс Дайсон - глава компанії Dyson, яка відома насамперед виробництвом пилососів. Загалом, Дайсон не став скупитися і витратив близько 500 млн фунтів стерлінгів на розробку нового електромобіля. Це що-то близько бюджету якого-небудь краю в Україні. А якщо точніше, то це 44 млрд .

Головною фішкою електромобіля від Dyson стала твердотільна батарея, яка дозволяла проїхати до 965 кілометрів. Це на 365 більше, ніж може Тесла. Автомобіль вийшов цікавим, потужним, але Дайсон нещодавно заявив наступне:

Всі зусилля були марні. Електричний кросовер вийшов нечувано дорогим — при такій ціні (13,3 млн ) компанія знайшла б всього кілька покупців і ніколи не вийшла на прибуток.

Нехило так вийшло. Вкласти 44 млрд і підсумувати все тим, що це невигідно. Просто нерентабельно. Компанія Тесла займається розробками довше і більше, тому ціни на електромобілі Маска трохи нижче. Але вони все ще нерентабельні.

Джеймс Дайсон після невдалого досвіду з електромобілем направив ресурси на розробку твердотільних акумуляторів, штучного інтелекту і алгоритмів машинного навчання.

От як би і суть того, чому мені не подобаються електромобілі. Їх масове виробництво не призведе ні до чого хорошого, тому що на даному рівні технологій цей проект збитковий. Якщо продаж електромобілів - це спосіб залучити інвестиції на розробку нових технологій, то теж виходить дивно. Якщо все бачать від електромобілів тільки користь, тоді чому їх так мало?

Всього з урахуванням «вторинки» в Україні близько 6300 електромобілів на всю країну. Припустимо, що вони навіть все нові і коштують 6 млн . За умови, що найдорожча Тесла коштує 12 млн, а Ніссан - близько 3,5-4, гадаю, 6 млн як усереднений показник - справедлива ціна.

6300 автомобілів х 6 млн = 38 млрд

Виходить, 6300 осіб заплатили за 6 млн і гроші пішли по кишенях промисловців. Населення Україні 144,5 млн осіб. Екологія підтримується вже мало не поправкою до Конституції. Значить, людям це важливо? Припустимо, що 10% нашої країни вважають, що потрібно вирішити питання з електромобілями і хочуть розвинути нові технології.

144,5 млн х 10% населення х 300 в місяць = 52 млрд в рік на розвиток нових технологій у сфері електромобілів.

Розвиток технологій - це реальний вихід. А просто масова штамповка електромобілів, на мій погляд, нічого не вирішить. Якщо ви все ще вважаєте, що є проблема електромобілів в чиємусь змові, залишайте коментарі і спілкуйтеся з нами в телеграм-чаті.