Компанія Virgin Galactic представляє проект гіперзвукового пасажирського літака, здатного літати зі швидкістю в 3 Маха

Aug 17 6:00 2020 Друк цієї статті

Але, як виявляється, ця ж компанія веде діяльність і в іншому напрямку, в напрямку гіперзвукових пасажирських перевезень. І нещодавно представники Virgin Galactic ознайомили громадськість з проектом свого нового пасажирського авіалайнера, здатного літати зі швидкістю, яка в три рази перевищує швидкість звуку. Зараз цей проект вже пройшов першу стадію Mission Concept Review (MCR) і компанія Virgin Galactic підписала угоду Memorandum of Understanding (MOU) з компанією Rolls-Royce, яка займеться проектуванням, розробкою та виготовленням двигунів для нового літака.

Починаючи з 2003 року, коли літаки серії Concorde були остаточно "відправлені у відставку", в області гіпер - і надзвукових пасажирських перевезень настала 17-річна "пауза", яка триває зараз і буде продовжуватися ще досить довгий час. Проте, у всьому світі вже є кілька приватних і державних програм, спрямованих на розробку надзвукового пасажирського і транспортного літака наступного покоління, і, без сумнівів, компанія Virgin Galactic входить в їх число.

Оскільки проект літака, здатного літати на швидкості 3 Маха (3 581 км/год), перебуває на її ранньому етапі, будь-яка докладна технічна інформація про нього відсутня. Поки на світ встигли з'явитися узагальнений дизайнерський концепт цього проекту та інформація, що компанія Virgin Galactic почала взаємодія зі службами американського Федерального управління авіації (Federal Aviation Administration, FAA) і НАСА, які будуть задіяні в процедурах сертифікації.

Поки відомо, що літак буде здатний нести на своєму борту всього 19 пасажирів і підніматися на висоту близько 18 тисяч метрів. Інтер'єр салону буде володіти можливостями для деяких змін, кожне пасажирське місце можна буде "настроїти" згідно вимогам бізнес-класу або першого класу. Крім цього, новий літак буде використовувати існуюче стабільне авіаційне паливо і в ньому будуть використані лише вже перевірені часом технології і матеріали, широко використовувані в авіаційній промисловості.

Згідно інформації від представників компанії Virgin Galactic, завершення етапу MCR означає, що весь проект вже почав перехід на наступний етап, етап системного проектування, на якому будуть закладені основи архітектури всієї системи, уточнено конфігурація літального апарату і буде зроблено вибір на користь використання тих чи інших конструкційних матеріалів. Також на цьому етапі буде розглянуто низку проблем, пов'язаних зі зниженням нагріву фюзеляжу, рівнем видаваного літаком шуму, обслуговуванням, управлінням надзвуковим літаком, і можливих шляхів вирішення цих проблем.

У доповнення до можливості роботи на міжнародних рейсах, новий надзвуковий пасажирський літак буде мати здатність злітати і приземлятися, подібно звичайному дозвуковому літаку, що дозволить використовувати смуги та інші елементи інфраструктури існуючих аеропортів міжнародного класу.