Гігантський астероїд пролетить поряд із Землею вже в квітні

Mar 26 19:00 2020 Друк цієї статті

Великий і потенційно небезпечний астероїд готовий пролетіти повз Землі вже в наступному місяці. Незважаючи на пов'язані з ним побоювання, космічний гість не несе якої-небудь небезпеки для жителів нашої планети, а скоріше може навіть допомогти сучасній науці поповнитися новою інформацією про будову подібних об'єктів. На даний момент летить до нас астероїд відомий як 1998 OR2 і має діаметр близько 4 кілометрів. Яким же саме чином астрономам вдалося помітити наближення астероїда і чому об'єкт 1998 OR2 вважається небезпечним, хоча таким на даний момент зовсім не є? У нас вже є відповіді на всі ці питання.Незважаючи на свої страхітливі розміри, астероїд 1998 OR2 не представляє ніякої загрози для Землі

Астероїд поруч із Землею

Величезний астероїд, що мчить на неймовірній швидкості в бік Землі, здійснить зближення з нашою планетою 29 квітня 2020 року. Діаметр здоровенного космічного каменю становить приблизно 1,8-4,1 кілометра, що схоже з приблизними розмірами американського острова Манхеттен.Так, якщо на нашу планету впаде астероїд розміром з Манхеттен, нам мало не здасться

Якби астероїд такого розміру врізався в Землю, про що вже щосили кричать деякі панічно налаштовані ЗМІ, вибух, спровокована падінням цього велетенського каменя, міг би викликати масове вимирання живих істот нашої планети, повторивши сценарій, що спричинив загибель динозаврів близько 65 мільйонів років тому. На превеликий полегшенню для всіх нас, орбіта наближення астероїда не включає його проходження в зоні впливу сили тяжіння нашої планети, що виключає варіант зіткнення з космічним мандрівником. Так, навіть у ключовий момент самого близького зближення, яке відбудеться приблизно о першій годині дня за київським часом, астероїд 1998 OR2 буде знаходитися на відстані близько 6,3 мільйона кілометрів від Землі, що більш ніж в 16 разів перевищує середню відстань між Землею і Місяцем.

Потенційно небезпечний астероїд

Хоча NASA офіційно класифікував астероїд 1998 OR2 як «потенційно небезпечний», відстань між нами буде гарантувати абсолютну безпеку людства. Помістивши астероїд в ранг небезпечних об'єктів, NASA хотів лише показати, що об'єкт відповідає певним критеріям у загальній системі класифікації космічного агенства. На думку NASA, астероїди вважаються потенційно небезпечними в тому випадку, якщо їх орбіта перетинає орбіту нашої планети на відстані менше 7,5 мільйона кілометрів. А вище ми вже говорили, астероїд 1998 OR2 пролетить на відстані приблизно 6,3 мільйона кілометрів від Землі. Так що за критеріями NASA цей астероїд дійсно небезпечний, але з-за благополучній траєкторії його польоту, нам нічого страшного не загрожує.

1998 OR2 вважається одним із самих великих потенційно небезпечних астероїдів з нині існуючих. Про ще одному з них читайте в нашому матеріалі.

Наближення астероїда до Землі

Про те, що до нас летить величезний астероїд, вчені з'ясували за допомогою знімків, зроблених телескопом «Елана». Зображення, представлені агентством широкій публіці, показують потенційно небезпечний астероїд 1998 OR2 в нічному небі 16 березня 2020 року, пише livescience.com. Так як на даний момент астероїд знаходиться далеко від нас, він виглядає як маленька біла точка серед таких же маленьких зірок.Астероїд 1998 OR2 на знімку

Обертаючись навколо Сонця між орбітами Землі та Марса, астероїд 1998 OR2 повернеться до Землі лише до травня 2031 року, проте тоді він буде перебувати від нас майже в 3 рази далі, ніж в даний час. Згідно з попередніми розрахунками NASA, в наступний раз нас від астероїда будуть відділяти аж 19 мільйонів кілометрів. Так що нам навряд чи вдасться помітити неозброєним оком.

Якщо вам цікаві новини науки і технологій, підпишіться на наш канал в Яндекс.Дзен. Там ви знайдете матеріали, які не були опубліковані на сайті!

Наступні два прибуття космічного мандрівника в 2048 і 2062 роках відбудуться ще далі, а максимальне з можливих наближення астероїда з Землею відбудеться лише 16 квітня 2079 року, коли він буде перебувати в 1,8 мільйонах кілометрах від нас. Разом з тим, навіть подібне зближення навряд чи буде небезпечним для мешканців планети Земля. Куди більш небезпечна подія може відбутися вже в 2036 році, коли поряд із Землею з'явиться відкритий ще в 2004 році астероїд Апофіс. Незважаючи на те, що можливість зіткнення з 325-метровим каменем в даний час вважається малоймовірною, ймовірність падіння непроханого гостя на Землю все ще існує. Про наслідки падіння на нашу планету великого астероїда ви можете прочитати в цій статті.

А взагалі, в найближчі роки років пролетять повз нас:

2021 рік — астероїд 2008 KV2 (48 млн км, 330 метрів в діаметрі) 2022 рік — астероїд Didymos (10,9 млн км, 165 метрів в діаметрі) 2023 рік — астероїд 2018 LF16 (22 000 км, 200 метрів в діаметрі) 2024 рік — астероїд 1979 XB (відстань невідомо, 900 метрів в діаметрі) 2025 рік — астероїд FT3 (відстань невідомо, 340 метрів в діаметрі).

Як видно, ми кожен рік хоч трохи, але перебуваємо в небезпеці. Але навесні 2020 року нам не варто турбуватися про небезпечні астероїди, тому що нам загрожує коронавірус, для зупинки якого краще не виходити з дому.