Астрономи виявили кінець галактики Чумацький Шлях і вона більше, ніж ми думали

Mar 26 0:00 2020 Друк цієї статті

Згідно з результатами нового дослідження, наша галактика складається з гало темної матерії, яка оточує диск Чумацького Шляху. Нагадаємо, що темна матерія – це сама загадкова субстанція у Всесвіті, яку не можна побачити і яка проявляється тільки під час гравітаційного взаємодії космічних об'єктів. Нещодавно астрономи з Даремського університету розрахували істинний розмір нашої галактики, вивчивши гравітаційне тяжіння більш дрібних сусідніх галактик. Диск Чумацького Шляху складається з зірок, чорних дір, планет та інших небесних об'єктів і в поперечнику простягається на 260 000 світлових років. При цьому інша частина Чумацького Шляху складається з невидимого «гало темної матерії» – величезної сфери темної матерії, огортаючої галактичний диск. Склавши детальну 3D-карту темної матерії навколо надмасивної чорної діри Стрільця А*, вчені визначили, що гало темної матерії простягається на 950 000 світлових років, як і в інших галактиках такого ж розміру.Галактика Чумацький Шлях і раніше зберігає безліч таємниць

Гало темної матерії – це гіпотетичний компонент галактик, який оточує галактичний диск, що простягається далеко за межі видимої галактики.

Таємниці Чумацького Шляху

Після спостереження за незвично швидкою швидкістю руху зірок на зовнішньому краю диска нашої галактики, астрономи виявили, що Чумацький Шлях оточений сферою темної матерії. Нагадаємо, що темну матерію можна виявити тільки за її впливу гравітації на інші об'єкти – однак побачити темну матерію не можна, так як вона не взаємодіє з фотонами – частинками світла. Група дослідників під керівництвом астрофізика Еліс Дизон з Даремського університету вирішила з'ясувати, наскільки далеко насправді простирається ця сфера невидимої матерії від краю диска Чумацького Шляху. “У багатьох дослідженнях гало Чумацького Шляху його зовнішня межа є фундаментальним обмеженням», - пишуть автори дослідження.

Ще більше цікавих статей про останніх наукових відкриттях в області астрономії читайте на наших каналах в Google News і в Яндекс.Дзен, а також приєднуйтесь до однодумців в нашому Telegram-чаті.

В ході роботи вчені використовували дані про взаємодію темної матерії з навколишніми об'єктами. В результаті їм вдалося створити віртуальну карту локальної групи галактик – сукупність галактик діаметром близько 9,8 мільйона світлових років, включаючи Чумацький Шлях та нашого найближчого галактичного сусіда галактику Андромеди. Це моделювання дозволило побачити, як буде виглядати і взаємодіяти з іншими об'єктами гало темної матерії Чумацького Шляху. Виявилося, що за межами гало темної матерії радіальна швидкість – орбітальна швидкість об'єктів, що рухаються навколо галактики – помітно знижується.Галактика Чумацький Шлях – лише одна з багатьох галактик, що населяють Всесвіт

Вчені порівняли змодельовані дані з реальними спостереженнями за найближчими карликовими галактиками. Справа в тому, що астрономи не можуть спостерігати весь Чумацький Шлях, так як ми знаходимося всередині галактики. А спостереження за іншими галактиками локальної групи збіглися з моделюванням і довели раптове падіння радіальної швидкості, що і дозволило обчислити діаметр нашої галактики. В карликових галактиках ця межа становить 950 000 світлових років. Автори дослідження вважають, що в майбутньому зможуть точніше виміряти краю Чумацького Шляху і сусідніх галактик тієї ж маси. Робота буде опублікована в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society. Ознайомитися з роботою можна на сервері препринтів arXiv.Темна енергія і темна матерія – рушійні сили Всесвіту, які ми поки що не може побачити

Що таке темна матерія?

• Темна матерія складає приблизно 27% Всесвіту. Вона невидима, так як не відображає світло.
  • Незважаючи на те, що темну енергію можна побачити безпосередньо у телескопи, астрономи знають, що вона там з-за гравітаційного впливу, яке вона справляє на видиму матерію.
  • Вважається, що темна матерія є гравітаційним «клеєм», який утримує галактики разом, в той час як лише 5% Всесвіту складається з відомого матеріалу, такого як атоми і субатомні частинки.

Взагалі, на нашому сайті є відмінний матеріал на тему того, що з себе представляє темна матерія. Ця загадкова форма матерії, яка буквально «склеює» галактики між собою, вивчається вченими протягом довгих років і про їх успіхи, на нашу думку, повинен знати кожен.