MAVERIC - прототип авіалайнера наступного покоління від компанії Airbus, демонструє високі показники ефективності польоту

Feb 25 8:00 2020 Друк цієї статті

Ця модель, що одержала назву MAVERIC (Model for Aircraft and Validation Experimentation of Robust Innovative Controls), призначена для вивчення і демонстрації переваг літальних апаратів, фюзеляж яких являє собою одне ціле з їхніми крилами.

Ідея аеродинамічної схеми BWB з'явилася на світ ще у 1920-х роках, і за попереднє сторіччя було здійснено низку спроб її повної або часткової реалізації. Ця схема є проміжним варіантом між звичайними літаками і літаками типу "літаюче крило". У першому випадку крила і фюзеляж є окремими елементами конструкції літального апарату, в останньому випадку у літака повністю відсутня фюзеляж, і він весь перетворюється в одне велике крило. У змішаному BWB-варіанті крила і фюзеляж присутні, але вони плавно перетікають один в одного без будь-яких чітких розділових кордонів.

Причина, по якій схема BWB привертає увагу інженерів-авіабудівників, полягає в кількох головних перевагах. Злиття крил і фюзеляжу в єдину конструкцію дозволяє збільшити ефективну площу, що вимагає меншої тяги для створення підйомної сили, позначаючись на ефективності польоту в бік її збільшення. Крім цього, в поєднаному варіанті у літака з'являються додаткові площі для розміщення вантажів і пасажирів, що дозволить створювати літаки менших габаритних розмірів.

Прототип MAVERIC компанії Airbus має розміри 2 метри в довжину і 3.2 метра в ширину, а ефективна площа його крил становить 2.25 квадратних метра. Цей апарат приводиться в дію двома мініатюрними турбореактивними двигунами, встановленими в районі вертикальних стабілізаторів. Прототип-модель, як і майбутній повнорозмірний прототип, оснащені дистанційним управлінням.

Зазначимо, що літальний апарат MAVERIC вперше піднявся в повітря в середині 2019 року і в цьому році він продовжить виконувати програму льотних випробувань. Зібрана на даний момент інформація показує, що використання аеродинамічної схеми BWB дозволяє отримати 20-відсоткову економію палива, а у разі повнорозмірних літальних апаратів цей показник може ще збільшитися.

Одним з недоліків такого типу літаків у пасажирському виконанні є те, що салон розташований глибоко всередині літака і в ньому повністю відсутні які-небудь вікна та ілюмінатори. Ця проблема вже вирішена в рамках концептуального проекту компанії Airbus, на поверхнях стін пасажирського салону будуть встановлені інформаційні панелі відповідної форми, які, крім відображення розважально-інформаційного контенту, зможуть перетворитися на віртуальні вікна у зовнішній світ.