Cruise розробляє автономний автомобіль без керма і педалей

Jan 31 18:00 2020 Друк цієї статті

Є тільки здається порожнім салон з двома диванчиками, один проти іншого, що дозволяє майже повністю витягнути ноги так, щоб при цьому не заважати іншим пасажирам.

Що ж, ще одна спроба вийти на ринок, де приблизно кожен другий американець говорить про свою скепсисі або навіть побоювання щодо самокерованих автомобілів. Причому ніхто не проти машини з автопілотом, але людям все ще здається необхідним, щоб «у разі чого», вони могли відключити автоматику і взяти керування на себе. Бажання зрозуміле, але воно реалізується не завжди - адже ми довіряємо автоматиці ліфта, не вимагаючи, щоб в ньому були важелі для безпосереднього управління рухом вгору або вниз і відкриванням дверей. І тим не менш, не дарма ж кажуть, що «звичка - друга натура».

Софт Origin ще не готовий, так що ніхто поки що не намагається заявляти, що їхати в цьому автомобілі безпечніше, ніж у звичайному, з водієм. При цьому в компанії сподіваються, що до моменту, коли Origin почне вироблятися масово (якщо?), система автономного управління буде працювати на сверхчеловеческом рівні в плані безпеки та ефективності їзди, принаймні, у порівнянні з середньостатистичним водієм. У компанії не збираються випускати автомобілі з пасажирами на вулиці, поки не зберуть достатньо доказів того, що це підвищить безпеку руху.

Схоже, проект вірять не тільки в GM, японська Honda планує в найближчі 12 років влити в Cruise близько $2.75 млрд (!). Цим не обмежується, компанію також інвестують SoftBank Vision Fund і T. Rowe Price. Після цього перерахування ви навряд чи здивуєтеся, дізнавшись, що капіталізація компанії, яка ще нічого не виробляє, становить близько $19 млрд.

У компанії пишаються не стільки автономністю Origin, скільки його «модульність». Машина створювалася з ідеєю, що вона зможе пройти дорогами мільйони кілометрів. Всі компоненти інтер'єру замінні. Замінюємо комп'ютер та сенсори. У підсумку Cruise обіцяють потенційно низьку вартість експлуатації таким автомобілем. Щоб цього домогтися, довговічність автомобіля має першорядне значення.

Дизайном внутрішнього простору Origin займалися японці з Honda - хто, як не японці вміють грамотно розпорядитися невеликим простором. GM допомогла з загальною концепцією та силовим електроприводом, в Cruise, як нескладно здогадатися, працюють з софтом, бортовим комп'ютером і сенсорами. На сьогодні використовується «джентельменський набір» автономного авто - камери, радар і LIDAR. З цікавих рішень - комп'ютер та його паяти охолоджується єдиною системою охолодження батареї, що дозволило досягти більшої ефективності, прибрати шум і знизити потенціал перегріву.

Основна ідея Origin, зробити автомобіль не для особистого користування, а для міського шерінгу. Розташовані по боках салону дисплеї будуть висвітлювати маршрут руху і повідомляти про те, що планується підібрати або висадити кожного пасажира, так що учасники поїздки будуть знати, чого їм очікувати. Смілива ідея в епоху Über і Lyft.

Робомобили без керма - вже не надідея. Ми бачили коротку поїздку сліпого людини в Firefly, автономному тестовому мобіле Гугла ще в грудні 2016 року. Але де ці автомобілі? Поки що на вулицях їх не зустріти. Ось і у Cruise поки що процес йде не дуже гладко - наприклад, компанія поки що не змогла приступити до випробувань своїх автомобілів в Нью-Йорку, можливо, самому складному місті США з точки зору водіння.

І це не дивно. Крім передових технологій і закоханих в технології інженерів, є ще регулювання і консервативні чиновники. В Origin немає керма і педалей? Але це означає, що такий робомобиль не вписується в федеральні стандарти, що висуваються до транспортних засобів на дорогах загального користування. GM подала клопотання про дозвіл експлуатації Chevy Bolt без водія в 2018 році, але досі не отримало відповіді. Аналогічний дозвіл, швидше за все, доведеться отримувати і Origin. І зробити це буде непросто.

А тим часом в суспільстві, схоже, накопичується скептицизм щодо перспектив використання робомобилей. Незважаючи на мало не щоденні повідомлення про чергові мільйони кілометрів, пройдених такими машинами, вони, схоже, не стануть масовим явищем так скоро, як очікувалося ще недавно. Можливо попереду ще роки, якщо не десятиліття вдосконалення софта і сенсорів, необхідні для того, щоб автопілоти змогли замінити водіїв у всіх необхідних життєвих сценаріях.

За матеріалами: theverge.com фото - cruise.com

----

За новинами робототехніки та ІІ зручно стежте телеграм-каналі it-news.net.ua - основні новини телеграм-трансляції, присвячених робототехніки, більше посилань на новини і репортажі - в телеграм-каналі it-news.net.ua RealTime - підпишіться на нього прямо зараз, а якщо користуєтесь Facebook, то лайкніть сторінку it-news.net.ua .