Bosch: широкий портфель продуктів допомагає підтримувати продажу на високому рівні - несприятливе навколишнє середовище відображається на прибутку

Jan 30 10:00 2020 Друк цієї статті

Згідно з попередніми даними, за останній рік доходи постачальника технологій і послуг від операційної діяльності становили 77,9 мільярдів євро.

Таким чином, виручка залишилася на рівні попереднього року. З урахуванням коригування валютних курсів виручка знизилася на 1,1%. Представляючи попередні показники, д-р Фолькмар Деннер, Голова ради директорів Robert Bosch GmbH, сказав: «Слабка економіка і різкий спад виробництва автомобілів відбилися і на компанії Bosch. З урахуванням поточних викликів, широка диверсифікація компанії надає стабілізуючий ефект, що дозволяє розширити існуючий бізнес, так і розвивати новий. Незважаючи на непросту економічну ситуацію, ми продовжуємо інвестувати в важливі області зростання». Тільки в цьому році Bosch планує витратити більше мільярда євро на електрифіковані, автоматизовані і підключені рішення для мобільності майбутнього. «Будучи лідером в області інновацій, ми допомагаємо сформувати перехід до альтернативної мобільності, витягуючи максимум з можливостей, що відкриваються», - сказав Фолькмар Деннер.

У 2019 фінансовому році прибуток до вирахування відсотків і податків (EBIT) склала близько 3 млрд євро. Таким чином маржа прибутку до сплати податків і відсотків від операційної діяльності становить трохи менше 4%. На результати вплинули спад у виробництві автомобілів, особливо на ключових ринках Китаю та Індії, подальше скорочення частки дизельних двигунів на автомобілях, високі витрати на реструктуризацію (особливо в сегменті мобільності) і збільшення стартових інвестицій у важливі майбутні проекти. «Поточний рік залишається складним для багатьох компаній, особливо в автомобільній промисловості, а значить, і для Bosch», - сказав професор Стефан Азенкершбаумер, фінансовий директор та заступник голови правління Bosch. «Тим не менш, у 2020 році у важливих для нас секторах і регіонах ми хочемо знову забезпечити зростання вище ринку», - додав він, зазначивши, що Bosch належить і надалі активно працювати над підвищенням рентабельності та оптимізацією виробничих потужностей.

Мобільність майбутнього: виклики змін

У Bosch є чітке уявлення про майбутнє мобільності і про те, як зробити перехід до альтернатив успішним. «Рішення для мобільності завтрашнього дня будуть не тільки електрифікованими і автоматизованими, але і підключеними і персоналізованими», - сказав Фолькмар Деннер, додавши, що завдяки великому портфелю продуктів Bosch краще більшості інших компаній підготовлена до різних сценаріїв розвитку ситуації. Однак він зазначив, що дорога до мобільності майбутнього ставить перед автомобільною промисловістю ряд серйозних завдань. По-перше, ірраціональні спори про автомобілі майбутнього заглушають важливі дискусії про нюанси безпеки дорожнього руху. По-друге, галузі потрібно більше часу для здійснення перетворень. Містер Деннер підкреслив: «зокрема, коли мова йде про робочих місцях, такий фундаментальний процес, як перехід на електромобільності, не може бути реалізований відразу». По-третє, економічна ситуація загострює необхідність структурних змін у галузі. У 2020 році Bosch очікує подальшого скорочення виробництва автомобілів в світі вже третій рік поспіль. В цьому році компанія прогнозує зниження на 2,6%, до приблизно 89 млн автомобілів по всьому світу, що майже на 10 млн одиниць менше, ніж у 2017 році. Bosch очікує, що цей рівень залишиться незмінним протягом кількох наступних років і не передбачає зростання світового автомобільного виробництва до 2025.

Компанія має намір максимально соціально-прийнятним чином адаптувати структуру витрат і трудові ресурси до значних змін і надмірної обсягом виробничих потужностей в галузі. Фолькмар Деннер: «Ми вже досягли домовленостей з цього питання з нашими соціальними партнерами в таких великих регіонах, як Бамберг, Швибердинген і Штутгарт-Фейєрбах». Мета полягає в тому, щоб застосувати підхід, що забезпечує збереження індивідуальних можливостей для зростання на місцях, утримання якомога більшої кількості працівників і збереження їх професійних навичок.

Мобільність майбутнього: перспективні напрямки для Bosch

«Перехід до альтернативної мобільності не стане її кінцем і вже точно не кінцем автомобіля», - сказав Фолькмар Деннер, додавши, що Bosch як і раніше, впевнено рухається до позиції провідного постачальника рішень для мобільності. Далі він продовжив: «Фундаментальні зміни в автомобільній промисловості відкривають перед Bosch великі можливості». В тому числі, і зростаючий попит на мобільність в майбутньому. За даними Міжнародного транспортного форуму (ITF), з 2015 по 2030 роки рівень рішень для персональної мобільності у всьому світі зросте майже на 50%. «У найближчому майбутньому автомобіль залишиться засобом пересування номер один, і у нього є прекрасні перспективи стати ще більш безпечним, зручним і екологічним видом транспорту», - сказав доктор Деннер. Нові технології, такі як Інтернет речей, штучний інтелект (ШІ) і паливні елементи також сприятимуть переходу до альтернативної мобільності. Будучи лідером в області інновацій, Bosch виграє завдяки ранньому входу в ці галузі розвитку. Крім того, новим автовиробникам на ринку електромобілів все більше потрібні комплексні рішення, а не компоненти. Він продовжив: «Для нас, як постачальника повного спектру послуг, розширення системного бізнесу означає потенціал продажів, що обчислюється мільярдами». В майбутньому Bosch також отримає вигоду на тенденції до зростання кількості електроніки і програмного забезпечення в автомобілі. За оцінками компанії, ринок електронних систем, активно використовують ПЗ, до 2030 року буде щорічно зростати на 20%. Bosch щорічно інвестує близько 3,7 млрд євро в розробку програмного забезпечення, і в даний час в компанії працює 30 000 інженерів-програмістів.

Висока кваліфікація: програма підготовки в області ШІ для 20 000 співробітників

Деннер вважає, що кваліфікований персонал - стратегічний фактор успіху для рішення поточних і майбутніх задач. «Bosch бачить себе як учнівську організацію, де навчання інтегровано в повсякденну роботу», - сказав він. На додаток до регулярних інвестицій у підвищення кваліфікації своїх співробітників, Bosch запускає нову програму навчання в галузі ШІ для майже 20 000 співробітників. Вона включає різні формати навчання на трьох рівнях: для менеджерів, інженерів і розробників ІІ, а також містить рекомендації щодо відповідального використання ІІ.

Розширення бізнесу: близько 3 млрд євро на країни, що розвиваються області

Bosch має намір розширювати наявний бізнес і відкривати нові напрямки. «Ми хочемо зробити це за рахунок ранніх інвестицій в майбутні технології», - сказав доктор Деннер. «У період з 2013 по 2020 рік інвестиції Bosch в нові області зростання складуть близько 3 млрд євро». В цьому році Bosch вкладе 500 млн євро тільки в електромобільності, включаючи паливні елементи. Понад 600 млн євро буде витрачено на автономне керування і ще 100 млн євро на рішення для мобільності з Інтернет-підключенням. Більш того, з 2015 р. Bosch інвестував 600 млн євро в розширення проектів в області Інтернету речей. Це включає новий IoT-центр Bosch в Берліні і розширення напрямки підключеного виробництва.

Використання конкурентних переваг: технологічне лідерство і нейтральність

Переходячи на нові технології, Bosch забезпечує потенціал продажів на ринках вартістю в мільярди. Наприклад, для того щоб безпечне автономне водіння стало реальністю, на додаток до камери і радару необхідний третій тип датчиків. Ось чому Bosch доповнює свій портфель сенсорних систем і починає виробництво лидарных датчиків великого радіусу дії. Як пояснив Фолькмар Деннер: «Це скорочує розрив між датчиками і робить автоматизоване керування життєздатною перспективою». Лазерний інструмент для вимірювання відстані легко виявляє на великій відстані навіть неметалеві об'єкти, такі як камені на дорозі. Це означає, що у вас буде достатньо часу, щоб почати такі маневри, як гальмування або поворот.

Bosch також просуває комерціалізацію силових агрегатів з паливними елементами: разом з Powercell компанія розробляє основний компонент силового агрегату, стек, і планує запустити його в 2022 році. Також компанія продовжує інвестувати в високоефективні двигуни внутрішнього згоряння. Згідно з дослідженням ринку Bosch, у 2030 році кожні два з трьох нових автомобілів будуть як і раніше працювати на дизельному чи бензиновому паливі з гібридною опцією або без неї. Він продовжив: «Шлях до мобільності без викидів повинен бути технологічно нейтральним. Це єдиний спосіб зробити мобільність доступною для широких мас». Рішення являє собою поєднання в силовому агрегаті високоефективних двигунів внутрішнього згоряння і найсучасніших електродвигунів. Крім того, доктор Деннер заявив про прихильність компанії принципам використання поновлюваного синтетичного палива: «Вже знаходяться у використанні застарілі транспортні засоби також повинні зіграти свою роль у скороченні викидів CO2. Відновлювальна синтетичне паливо може зробити процес згоряння вуглецево-нейтральним». З цією метою Фолькмар Деннер закликає директивні органи створити основу для технологічно нейтральним і, отже, сприятливого для інновацій середовища. and#8220Это необхідний крок для успішного переходу до альтернативної мобільності зі збереженням існуючих робочих місць та створенням новыхand#8221, - сказав доктор Деннер.

За межами мобільності майбутнього: розробка нових технологій

Bosch хоче вийти за рамки мобільністю майбутнього, розробляючи нові технології і сприяючи боротьбі зі зміною клімату. При цьому компанія прагне підтримувати баланс між економікою, навколишнім середовищем і корпоративною соціальною відповідальністю. На своєму шляху до лідерства в області Інтернету речей Bosch покладається на ШІ. «Ми хочемо використовувати промисловий ШІ, щоб наші продукти були помічниками для наших клієнтів, що, як ми сподіваємося, зробить нас одним з світових лідерів в цій області», - сказав Фолькмар Деннер. З цією метою тільки в свій ІІ-кампус в Тюбінгені Bosch інвестує 100 млн євро. Компанія також просуває власні ініціативи по боротьбі зі зміною клімату: в кінці 2019 року Bosch домігся вуглецевої нейтральності на всіх своїх майданчиках у Німеччині. До кінця 2020 року всі виробництва Bosch по всьому світу стануть вуглецево-нейтральними. «Боротьба зі зміною клімату та енергоефективність відкривають перед Bosch додаткові перспективні напрямки діяльності», - сказав Фолькмар Деннер. В одній тільки Німеччині до 2025 року до 45% електроенергії буде надходити з поновлюваних джерел (джерело: BMWi). «Ось чому в найближчі роки ми інвестуємо 100 млн євро в розвиток напрямку теплових насосів».

Розвиток бізнесу в 2019 році за напрямами

У 2019 році розвиток бізнесу в різних операційних підрозділах Bosch йшло рівномірно. Зростання в секторі Рішення для мобільності, який генерує найбільшу частку продажів, випереджав світове виробництво автомобілів. Обсяг продажів склав 47 млрд євро, що відповідає рівню попереднього року. У номінальному вираженні це означає зниження на 0,1%, або 1,5% після коригування валютних курсів. Продажу в секторі Споживчі товари склали 17,8 млрд євро. Це означає зниження на 0,2%, або 0,6% після коригування валютних курсів. Підрозділи BSH Hausgerand#228te і Bosch Power Tools зберегли свої позиції в умовах сильної конкуренції, при цьому показники Bosch Power Tools вище середнього рівня. Продажу в секторі Промислові технології досягли 7,4 млрд євро, що на 0,1% більше, ніж у попередньому році, незважаючи на відчутне зниження замовлень у секторі машинобудування більш ніж на 4%. З урахуванням коригування валютних курсів продажі впали на 1,2%. Бізнес-сектор Будівельні технології та Енергетика досяг зростання в 1,5%, а обсяг продажів склав 5,6 млрд євро. Після коригування валютних курсів зростання склало 0,8%.

Розвиток бізнесу в 2019 році за регіонами

Бізнес Bosch в Європі розвивався стабільно. Продажі були на рівні попереднього року, це 41 млрд євро. У Північній Америці продажі виросли на 5,3%, до 13 млрд євро. Після коригування валютних курсів зростання склало 0,5%. У Південній Америці продажі виросли до 1,4 млрд євро. Це прирівнюється до зростання на 1,1%, або на 5,3% після коригування на вплив обмінного курсу.. В Азіатсько-Тихоокеанському регіоні розвиток бізнесу загалом було негативним. Продажі скоротилися на 3,1%, до 22,5 млрд євро, зниження на 4,5% після коригування валютних курсів. На показники продажів особливо вплинув спад на автомобільних ринках Китаю та Індії. Японія і Південно-Східна Азія, з іншого боку, розвивалися позитивно.

Близько 403 000 співробітників по всьому світу

Станом на 31 грудня 2019 року по всьому світу в Групі Bosch працювало близько 403 000 співробітників. Чисельність персоналу скоротилася на 6 800 осіб, або на 1,7%, при цьому основні зміни відбулися в Китаї та Німеччині.

Прогноз на 2020 рік: підвищення прибутковості, незважаючи на слабку світову економіку

Bosch очікує, що в 2020 році світова економіка зросте лише на 2,0%. «В умовах збереження економічної слабкості глобальне зростання буде сповільнюватися і далі», - сказав Стефан Азенкершбаумер. Зокрема, будуть скорочуватися ключові галузі промисловості, такі як автомобілебудування та машинобудування. Крім того, торговельні суперечки між Китаєм і США, а також прийдешній Brexit ускладнюють прогнози. Зважаючи надлишкових потужностей автомобільної промисловості та змін у технології силових агрегатів, Bosch продовжує переглядати структуру витрат. Необхідні кадрові перестановки будуть проведені соціально - прийнятним чином. Стефан Азенкершбаумер продовжив: «Ми очікуємо, що рік буде дуже складним, і для Bosch, і ми будемо активно працювати над підвищенням прибутковості». Високий рівень рентабельності необхідний для того, щоб Bosch могла зробити значні стартові інвестиції в технології майбутнього, а також перетворення в компанії.